Škoda Roomster sa bude od zaciatku ponúkat so šiestimi motormi:
Benzínové motory: 1.2 12V HTP/47 kW, 1.4 16V/63 kW, 1.6 16V 77 kW (k dispozícii aj s automatom)
Dieselové motory: 1.4 TDI PD/51 kW, 1.4 TDI PD/59 kW, 1.9 TDI 77 kW
Zaujímavostou je identická hodnota maximálneho výkonu oboch verzií agregátov. 105 koní získava benzínový motor z objemu 1,6 litra, dieselový motor má objem 1,9 litra a techniku priameho vstrekovanie cerpadlo-dýza. Možnost kombinácie s automatickou prevodovkou ponúka zatial iba benzínový motor 1,6 litra.
Batožinový priestor
Základný objem 477 l (zadné sedadla v stredovej polohe) je v tejto kategórii vysoko nadpriemerný, pri posunutí zadných sedadiel do prednej polohy je k dispozícii dokonca 530 l! Batožinový priestor môže byt navyše ešte zväcšený sklopením zadných sedadiel dopredu (objem vzrastie na 1555 l) alebo rovno ich vybratím. Roomster je potom schopný prepravit až 1780 l nákladu!
Škoda Auto plánuje, že tento rok vyrobí 15.000 Roomsterov, z toho 1800 je urcených pre domácich záujemcov. Na budúci rok má predaj výrazne prekrocit hranicu 50.000 vozidiel. Štvrtý typový rad má pomôct mladoboleslavskej automobilke prekrocit polmiliónovú hranicu vyrobených vozidiel, pricom v roku 2005 zaznamenala produkciu 494.127 ks automobilov
Cena: 340.000 CZK
Ciže v prepocte to znamená cenu zhruba 446.000 korún, podla vyjadrení predstavitelov Škoda Auto Slovensko však môžeme ocakávat príjemnú základnú cenu približujúcu sa k hranici 400.000 Sk, možno a menej. Uvidíme. Nechajme sa prekvapit.
|